NZ; never get bored - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Marieke Logchem - WaarBenJij.nu NZ; never get bored - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Marieke Logchem - WaarBenJij.nu

NZ; never get bored

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

05 April 2014 | Nieuw Zeeland, Franz Josef

Goedenmiddag allemaal,

Ik probeer me er aan te houden om 1 keer in de maand een blog er op te zetten, laat ik er nu net voor zitten! Alleen maar omdat het vandaag regent eigenlijk.. Ik wacht er ook altijd te lang mee zodat ik er tegenop ga kijken om een lang blog te schrijven.

Maar goed. Ik heb een tattoo laten zetten in Auckland. Een oneindigheidsteken met een roos er in. Ik wilde het al jaren dus nu vond ik het een mooi moment om hem hier te laten zetten. Ook gelijk een ''oneindige'' herinnering aan mooie belevenissen. Hij staat op mijn ribbenkast en het zetten was een hel.

Op 15 maart konden we dan eindelijk de auto ophalen. Natuurlijk gingen we als allereerste door de drive true van de burger king. so good so far geen schade, kom ik later op terug. De eerste dag gingen we naar Thames rijden, hier kon ik mijn oude paspoort ophalen die gevonden was. Ik heb er nu twee dus ik hoop dat ik die oude express nog een keer kwijt raak, gewoon om het goede gevoel dat ik toch al een nieuwe heb.
Het rijden zelf wende wel al snel. Ik vond het meer wennen dat het een automaat is dan dat we links moeten rijden. Ik drukte dan ook keihard de handrem in, waarvan ik gewend ben dat het de koppeling is, oeps. Maar; did we die? no, okay.
We gingen hier op een parkeerplaats slapen maar eigenlijk zijn we dan gewoon ali illegalie. Je moet overal self containted zijn, dus een wc'tje aan boord hebben, laten we dat nou net niet hebben! De volgende ochtend liepen we met onze toillettas door het winkelcentrum om onze haren te wassen in de publieke toiletten... ja, het leven is zwaar.

In Hahei zijn we naar de Cathedral Cove gaan lopen. Het weer en het uitzicht waren top, dus daar lekker op het strand gelegen. Die middag zijn we naar het hot water beach gegaan. Hier gingen we weer een kuiltje graven waar heet water uit komt, dus wij zaten daar in te chillen.. Komt er ineens een vloedgolf vanuit de oceaan, zo, hoppa, al onze spullen doorweekt, telefoon overleden.

Het voordeel aan met de auto reizen is dat we alle vrijheid hebben. We kunnen ter plaatste beslissen of we ergens willen blijven of niet. Het nadeel is dus dat er op ons raampje geklopt wordt met dat we weg moeten en anders een boete van 200 dollar krijgen (dat is al twee keer gebeurd, de waarschuwing dan).

Gisborn. Een echt surfersstadje, maar lucky us; we werden achtervolgd door regen. Overal waar wij aankwamen regende het en dan zeiden de mensen: oh maar de afgelopen dagen was het echt prachtig weer.. Oke, niet kunnen surfen wegens slechte golven. Hier hadden we wel 2 Amerikanen ontmoet en omdat ze ons niet konden leren surfen wegens de golven, zijn we om 11 uur 's ochtends wijn gaan drinken in een wijnproeverij. Om 2 uur liep niemand meer recht.

In Napier zijn we naar een oude gevangenis geweest. De gevangenis zelf is gesloten maar het is nog wel een hostel, als je alle spookverhalen hoorde wilde je daar echt niet dood gevonden worden.
Wat heel apart is hier, is dat ze zwarte stranden hebben, weer eens wat anders! Nadat we naar de ocean spa waren geweest, moest ik een noodstop maken voor 2 konijnen op de weg. Lieke zag ze niet dus die had ze waarschijnlijk kapot gereden. Zo viel ze bijv. ook over een drempel dus je kunt wel stellen dat ze nog erger nachtblind is dan ik.

De auto.. ja de auto, dat is een verhaal apart. Hij heeft het zo zwaar! Of eerder hebben wij het heel zwaar met de auto. Het doet echt waar hij op dat moment zin in heeft. De sleutel doet het wanneer het zin heeft, de ramen, lampen alles. Lieke trok ook nog eens de halve buitenspiegel uit elkaar, zat klem tegen een plantenbak en als kers op de taart heeft ze een deuk er in gereden tegen een boom aan. Gelukkig hebben we een goede verzekering anders gingen we hier echt failliet.

In Napier, nog steeds, besloten we om een fiets te huren. Wat een ellendig idee was dat!! Ze hebben hier amper fietspaden, dus we fietste gewoon op rotondes midden in het verkeerd, ik dacht soms echt dit zijn m'n laatste minuten. Om maar niet te spreken over de spierpijn in onze konten de dag er na.

Wellington, Oke.

Naar het zuidereiland!! In Nelson verbleven (nadat we onderweg ergens in de bush zijn gestopt om te slapen) in een super relaxt hostel. Het had een zwembad, hottub, volleybalveld ect. Het deed z'n naam Paradiso wel eer aan.

Abel Tasman, naar mijn mening het aller aller allermooiste gedeelte van Nieuw Zeeland. Hier hebben we paard gereden, en overleefd, ook niet geheel onbelangrijk. We gingen wel over mooie stranden en ook door het water heen. Ik reed op Frank. Frank had honger en ontweek alles wat met water te maken had. De dag er na ben ik met de watertaxi door Abel Tasman national park gegaan. Dat was echt heel mooi. Ik zag de split apple rock en alle mooie baaitjes van het park en ook zeehondjes. Het water was er zo helder.

Van daar naar Punakaiki. Onderweg dachten we op een mooie plek te stoppen om te lunchen. Het was mooi, maar we werden keihard gereld door bumber bees. Dit zijn echt gigantische bijen en ze blijven gewoon achter je aan vliegen. Dus uiteindelijk waren we alleen maar bezig met rennen en zijn we zo snel mogelijk weg gegaan.
Ook kwamen we een swingbridge tegen, dit was wel heel cool om overheen te lopen en om terug te gaan met een kabelbaan.
In Punakaiki gingen we ook een 3 uur durende wandeling doen, voor ons werd het 3,5 uur. Het was een hele mooie wandeling maar echt een hel om te lopen. We moesten 4x door een rivier heen, dus schoenen uit en op je blote voeten in de stroming en pijn lijden van de steentjes. Ondertussen werden we ook nog lekker opgegeten door sandflies. We konden ons geluk niet op dus mochten we ook nog over gladde rotsen omhoog klimmen naar een grot. De grot was wel echt super mooi. Ben er ook nog even in geweest maar dat was best wel eng om er alleen in te gaan.

Nu zijn we in Franz Josef. We willen hier vlakbij, in Fox Glacier een skydive doen maar dan moeten we geduldig wachten totdat het eindelijk kan. Skydives worden heel vaak gecancelled wegens regen, bewolking of wind.

We willen ook een weekje gaan wooffen. Dat betekent dat je gaat werken voor onderdak en eventueel eten.


xxx

  • 05 April 2014 - 10:24

    Ineke:

    ha lief! leuk om te lezen wat je allemaal doet! xxx

  • 05 April 2014 - 11:57

    Mama:

    Wat een verhalen weer. Je beleeft heel wat hoor.
    Nog heel veel plezier.
    Liefs, mama. xxx


  • 05 April 2014 - 18:52

    Bep Van 't Hoff :

    Lieve Marieke.
    Steeds weer leuk je belevingen te lezen. Deze ervaringen en belevingen kan niemand jou meer afnemen. Je schrijft het komisch en gezellig.
    Meisje blijf genieten, maar ook voorzichtig zijn hè. Ik wil je ook weer gezond en wel weer in Nederland terug zien.
    Maar .........nog even niet GENIET ERVAN lieve groetjes Bxp xxx

  • 08 April 2014 - 00:18

    Piet:

    Hoi Marieke,als je met Lieke afspreekt dat zij 14 dagen na jou een berichtje schrijft dan hebben we hier wat regelmaat met lezen.
    Dat Lieke tegen een boom is gereden is toch logisch, ze kan niet over de motorkap heen kijken dat ukkie hihi.
    groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

Op 23 jarige leeftijd ga ik mijn grote droom achterna. Ik ga voor (waarschijnlijk) 4 maanden naar Nieuw Zeeland. Na mijn studie was dit waar ik het meest aan toe was, en ook klaar voor ben. Vanaf 15 januari hou ik jullie op de hoogte van mijn belevingen daar!

Actief sinds 08 Nov. 2013
Verslag gelezen: 267
Totaal aantal bezoekers 12739

Voorgaande reizen:

15 Januari 2014 - 27 Mei 2014

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: